Hoppa till innehållet

ETC Malmö

Försenade tåg och brist på info bakom klagomål

Förra året fick Skånetrafiken in över 128 000 ärenden där resenärer begärde ersättning för förseningar. Även antalet klagomål som inte berör förseningar har ökat.
Förra året fick Skånetrafiken in över 128 000 ärenden där resenärer begärde ersättning för förseningar. Även antalet klagomål som inte berör förseningar har ökat. Bild: Bild: Johan Nilsson/TT

ETC Malmö.

Allt fler skåningar åker kollektivt. Men det är ett resande som inte sker utan komplikationer. Antalet resenärer som hör av sig för att klaga har vuxit, medan färre säger sig vara nöjda. Trasslande tåg är det som orsakar flest klagomål.

I takt med att resandet ökar så växer också antalet inkomna klagomål. Största posten är resenärer som begär ersättning för förseningar, där Skånetrafiken i fjol fick in över 128 000 ärenden.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på ETC Malmö!
Om du redan är det loggar du in här .

BARA IDAG: Prova en hel månad utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel månad utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln